Hur man väljer en ISP

Innan du väljer en internetleverantör eller byter till en ny leverantör är det viktigt att överväga hur de olika internetleverantörer som finns tillgängliga kan tillgodose dina behov.

Inte alla ISP: er skapas lika. Innan du väljer en billigaste bredband tv eller byter till en ny leverantör är det viktigt att överväga hur de olika internetleverantörer som finns tillgängliga kan tillgodose dina behov. Följande tips hjälper dig att ta ett utbildat beslut istället för att bara hoppa till ett serviceavtal med en ISP som har glittrande klockor och visselpipor.

Innan du väljer bland dina alternativ, ta dig tid att göra forskningen.

Hur kan du hitta ett företag och ett paket som passar din stil?

Nu när du vet vad du tittar på måste du bläddra igenom olika paket och erbjudanden. Dina alternativ kommer att variera mycket beroende på din plats. Det gör det svårt att ge allmänna råd vid detta steg, men här är några viktiga överväganden:

Buntar

Många kabelföretag erbjuder paket med olika kombinationer av telefon-, fiber bredband router– och tv-tjänster. Tänk hårt innan du registrerar dig för dessa stora erbjudanden; företag försöker ofta att sälja och låsa in kunder med fler tjänster.

Behöver du verkligen en fast telefon? Kan du komma förbi strömmande tv från din nya internettjänst snarare än med ett helt kabelpaket? I vissa situationer kan pakettjänster vara meningsfulla, men väga kostnaden och värdet innan du beslutar.

Var försiktig med uppsäljningen i allmänhet: Vet exakt vad du vill innan du registrerar dig och bli inte frestad förrän du har gjort din forskning på en “affär”.

Erbjudanden

Ofta kommer du att kunna hitta kampanjer för att locka första gången kunder, säg ett års internettjänst till $ 30 per månad snarare än $ 50. Du kan hitta bra priser med sådana erbjudanden, men se till att du är redo att antingen betala fullt pris eller avbryta din tjänst i slutet av kampanjperioden.

Kundservice

Om du letar efter utmärkt kundservice ser du hårt ut. Konsumentrapporter konstaterade att flera stora kabelföretag, som Comcast (som är under varumärket Xfinity) och Time Warner Cable (som förra året fusionerades med Charter Communications, nu kallad Spectrum), fick kundnöjdhetsbetyg längst ner i tunnan bland kunderna. medföljande tjänsteleverantörer.

Underhandling

Undersökningen fann också att konsumenterna konsekvent värderar kabelbuntar som ett dåligt värde. Men förhandlingspriser och tjänster med din leverantör kan betala sig. Bland konsumenter som försökte förhandla fram en bättre affär fann Consumer Reports att 40% fick en ny kampanjfrekvens, 16% fick extra kanaler och 12% fick snabbare bästa bredbandsleverantorer och internetleverantor 2019.