Tre – 3 Bredband, Abonnemang, Täckningskarta & Kontaktkort för Student ++

Tre – 3 Bredband

Tre bredband är ett globalt varumärke under vilket flera UMTS-baserade mobiltelefonnät och bredbandsleverantörer verkar i Hong Kong, Macau, Österrike, Danmark, Indonesien, Irland, Italien, Sverige och Storbritannien. Varumärket grundades 2002 i Hong Kong. Från och med 2018 uppgick registrerade kunder över hela världen till över 130 miljoner.

I Sverige delas mobilt bredbandsnät med Telenor, med undantag för städer som Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund och Karlskrona där de hanterar sina egna 3G-nät. Våren 2011 började Tre bredband bygga sitt eget 3G-nätverk på UMTS 900-bandet, vilket kommer att ge större täckning. Idag täcker Tre Sverige cirka 98,5% av den svenska befolkningen för bredbandstjänster. I maj 2012 lanserade Tre Sweden de första LTE-tjänsterna. Enligt ZTE är detta världens första LTE-nätverk som använder både FDD och TDD samtidigt. I början av 2014 var Tre Sweden Sveriges snabbast växande mobilbredbandsoperatör.
Tre Bredband

Tre – 3 Abonnemang

Tre mobilt bredband är exakt hur det låter som – en mobilanslutning. För att ansluta till Internet beror IT på om du använder en enhet i taget eller om du behöver ansluta flera enheter samtidigt. Med ett SIM-kort eller USB-minne kan du ansluta en enhet. Om du behöver ansluta mer måste du ansluta via en router.

Hastigheten styrs av hur täckningen är där bredbandet används. Användaren kan läsa mer om nätverk, täckning och hastighet på Tre webbsidor. Den normala hastigheten för 3G är 6 – 20 Mbps och för 4G är den 10 – 54 Mbps. Det räcker för att kunna strömma filmer och serier av hög kvalitet.

Tre olika prenumerationer som Tre erbjuder:

  • Mobilabonnemang
  • Familjeabonnemang
  • Företagsabonnemang

För produkter och tjänster som erbjuds av Tre, följ länken på https://www.tre.se/privat/handla/mobiltelefoni/hos-tre/

Tre – 3 Kundtjänst

Tres kundrepresentanter kommer att behöva veta vad som har hänt i klientens tidigare kontakter med Tre, en beskrivning av varför klienten inte är nöjd och hur klienten vill att vi ska lösa ärendet.

För att Tre ska kunna hjälpa en klient med en personlig fråga, måste klienten bifoga relevant personlig och kontaktinformation:

  • Namn
  • Personnummer
  • Adress (inkl postnummer och stad)
  • Telefonnummer (som ärendet hänför sig till)

För kundservicestöd vid problem eller fel kan du följa länken på https://www.tre.se/support/

Kontantkort

För närvarande är det inte så vanligt att välja förbetalda kort jämfört med tidigare år. Detta gäller oavsett om det är mobilt bredband eller mobiltelefoni. Detta beror på att prenumerationerna nu har bättre villkor och att de vanligtvis är utan obligationstider och uppsägningstider.

Den största skillnaden mellan ett abonnemang och ett förbetalt kort är att du på ett förbetalt kort betalar ett visst belopp i förväg som du sedan kan använda för att surfa på ditt mobila bredband. Således betalar du före användning till skillnad från ett prenumeration där du betalar efteråt. Användare kan också enkelt registrera sig för ett förbetalt kort på Tre (Mitt3)

Täckningskarta

Denna karta representerar täckningen av 3 Tre 2G, 3G, 4G och 5G mobilnät i Sverige:

Tre Täckningskarta

Information, Webbplats och Sociala Media